hallo allemaal,
Na al de berichten gelezen te hebben mag ik me gelukkig prijzen In jan 2011 hebben ze bij me polymyositis geconstateerd Had veel last van moeheid kon me op een gegeven moment niet meer goed wassen en mij zoon moest me vooruit trekken wanneer we boodschappen gingen doen. Ook het autorijden was erg zwaar het was alsof ik in een truck reed zo moest ik aan het stuur sjorren. Uiteindelijk ben ik door mijn arts naar het ziekenhuis gestuurd en daar vonden ze na testen gedaan te hebben uit dat ik polymyositis had .( Eerst dachten ze dat het door de statines kwam maar na gestopt te zijn ging mijn ck niet naar beneden wat wel zou moeten als je stopt met statine zeiden ze) Gelijk op prednisolon gezet 60 mg per dag voor wat mnd want het sloeg niet aan daarbij kreeg ik na een mnd of 2 mtx en natuurlijk de nodige vitam. zoals calcium- vitm d- multivitamine. Na een paar mnd op een hoge dosis prednisolon te hebben geslikt zijn we aan het afbouwen gegaan en zit ik nu op 6.25 mg per dag. Ik moet zeggen ik voel me goed eigenlijk prima , mag weer auto rijden sinds 3 weken en kan eigenlijk alles weer morgen ga ik voor het eerst naar de gym en daar gaan ze een speciaal schema voor me fabriceren, Ik mag nog niet als een bezetene tekeer gaan maar gewoon met mate beginnen. Ik wil hier alleen maar zeggen dat ik me heel gelukkig voel en dankbaar mag zijn dat het ziekteverloop zo goed gegaan is, te bedenken dat ik in een rolstoel heb gezeten want ik kon niet veel meer. Lieve mensen er is hoop maar heb geduld. groeten Mieke