AuteurTopic: ontstoken mondhoeken  (gelezen 1577 keer)

Beschrijving:

ira

• Gast
ontstoken mondhoeken
« Gepost op: 01 november 2006, 11:05:16 »
Ben lupuspatiente en heb de laatste tijd  veel last van ontstoken mondhoeken en branderig gevoel in de mond plus al de rest dat met Sjogren te maken heeft.
Heeft soms iemand een remedie?

Erna van der Geest

• Gast
Re: ontstoken mondhoeken
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2006, 12:09:19 »
Mijn mondhoeken zijn niet ontstoken, meen ik, maar zijn rood.
Een arts raadde mij een kuurtje vit.B complex aan en weer een andere dokter (dermatoloog)Vaseline.
Niets helpt.
Wat nu?

Alma

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2009, 18:33:30 »
Het lijkt wel of ik een probleem heb met mijn weerstand... Toch neem ik elke dag een vitamine C1000 tablet en eet verder ook gezond: veel verse groenten en fruit, volkorenbrood en probiotische yogurt om mijn weerstand te verhogen. Toch ben ik continu verkouden en mijn mondplooien zijn steeds ontstoken, al doet het gelukkig geen pijn... Wat heb ik eigenlijk, en hoe kom ik er vanaf?

Alma Siereveld

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 07 september 2009, 17:57:49 »
Hoi naamgenoot,

Neem aan dat je ook Sjogren hebt? Omdat je vraagt wat heb ik eigenlijk, zodoende.
wel heb zelf ook forse problemen met ontstoken mondhoeken en gescheurde lippen en ook zere gezwollen lippen.
Ik neem ook 1000mg vit. C en om mijn weerstand te verhogen neem ik echinaforce tabletten dat scheelt enorm voor de verkoudheden.
Heb vorig jaar een pneumokokkeninenting gehad, en sindsdien ben ik niet meer verkouden geweest. Probeer elke dag eindje te lopen hoe weinig ook.
Lippen invetten met vaseline en lantte creme halfom door apotheek gemaakt.
het zou kunnen dat je een schimmelinfectie hebt.
De bacterien gaan gisten in droge mond, is niks vies aan dus hoor heeft elk mens.
Fungizone wil hiervoor helpen of fluconazolkuur maar overleg met je behandelend arts,

Toevallig en leuk dat je ook Alma heet!
Groetjes Alma

Alma

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 03 oktober 2009, 16:09:53 »
Hallo Alma,

Hee wat grappig dat we dezelfde naam hebben... In ieder geval nog bedankt voor je advies! Ik heb nog nooit van sjogren gehoord maar ik ga het wel even opzoeken via een medische site. Ik denk trouwens zelf dat het een schimmelinfectie is geweest... Inmiddels ben ik van mijn kwaal genezen,het ging na een aantal weken eigenlijk vanzelf over. Ik denk dat mijn weerstand tijdelijk wat minder is geweest omdat ik door een moeilijke tijd heen ben gegaan. (Ik weet dat stress erg slecht is voor je weerstand!) Gelukkig gaat het nu weer wat beter, ik voel me daardoor gelijk ook een stuk beter! Verder blijf ik gewoon gewoon gezond eten en drinken. Ik zal ook je advies ter harte nemen om eens wat vaker te gaan wandelen.  

Liefs en groetjes, Alma :)