AuteurTopic: gestopt met plaquenil  (gelezen 453 keer)

Beschrijving:

Offline flower

• Junior
  • **
gestopt met plaquenil
« Gepost op: 07 november 2011, 10:14:30 »
Hallo,

sinds een ruim een half jaar weet ik dat ik Sjogren heb en sinds toen ook gelijk plaquenil gaan slikken.
Eignelijk wilde ik graag weten hoe het zou gaan zonder medicijnen en met minder werk/drukte.
twee weken geleden in overleg met de reumatoloog gestopt met de medicijnen.
Sinds dit weekend ben ik wel weer veel meer moe en heb weer last van trekkende spieren/zeurende spierpijn bij m'n schouderbladen. Dit had ik vorig jaar ook vaak (voor de medicatie), dus ik denk dat de medicatie toch meer invloed had dan ik dacht/zou willen.
Ik ben gestopt omdat ik zwanger was - heb helaas een miskraam gehad met 6 wkn, maar ik wilde toch kijken hoe het zonder medicatie gaat. Als het zonder goed gaat, dan liever zonder medicatie zwanger worden/zijn.
Zijn er mensen die ook gestopt zijn met plaquenil. Hoe snel daarna merkte je dan dat het toch niet goed ging?
Ik las dat plaquenil een lange halfwaarde tijd heeft - 30 tot 50 dagen, dus alles is nog niet uit m'n bloed, maar toch al wel weer klachten.
Ik wacht het nog even af, want als ik weer zwanger ben (hoop het) dan gaat het immuunsysteem ook minder hard werken, dus ik hoop dat het dan ook beter gaat zonder medicijnen.